Rudy Cools

Rudy kwam in Veurne wonen om dichter te zijn bij zijn vrouwtje die verblijft in Ter LInden met dementie. Bijna alle dagen is hij bij haar als mantelzorger en is daar vrijwilliger. Maria Goens is afkomstig uit Wulveringem. Rudy is van Koksijde. Hij heeft verschillende hobbys waaronder gitaar spelen.
In Ter Linden heeft hij dagelijks medelijden met de bewoners op de afdeling omdat er meer personeel nodig is. Anderzijds heeft hij veel bewondering voor het personeel die het op die afdeling niet gemakkelijk heeft. HIj streeft naar een betere zorg want ouderen hebben recht op waardig ouder worden.

Veiligheid, het oude patrimonium , ons leefmilieu en zoveel meer interesseren hem. In deze domeinen heeft hij veel ervaring door zijn vroeger werk.

Rudy is zijn loopbaan begonnen bij de rijkswacht en met pensioen gegaan bij de federale gerechtelijke politie.

Zijn leuze is dat de politiek er is voor de mensen en niet voor zichzelf. De politiek mag ook veel transparanter en eerlijker verlopen. We moeten streven naar een eerlijke migratie voor wie wil werken en onze cultuur aanvaarden. Wie naar hier komt om van ons te profiteren of crimineel is, hoort hier niet.

Waarom is onze samenleving zo complex geworden tegenover een dienstverlening die er maar steeds op achteruit gaat? Zoals velen is hij niet te spreken over de graaicultuur van sommigen.

Jongeren moeten dringend het roer over nemen en door ervaren “krokodillen” gesteund worden in plaats van tegengewerkt te worden.