Dirk Kesteloot

Functie: penningmeester N-VA, gemeente- en politieraadslid sinds 2013 en lid van de verkeerscommissie

Dirk (68 j en gepensioneerd) is de zoon van uitvaartondernemer en eregemeenteraadslid Leon Kesteloot (+ 16-03-2023) en Odette Vermeylen. Na zijn studies als klinisch laborant is hij gaan werken in de dienst Nefrologie aan het Universitair Ziekenhuis te Gent. Hij is gehuwd met Lut De Raedt (diëtiste) en samen hebben ze één zoon Pieter en zijn ze grootouders van Marcel (°16-01-2024).

In 1991 heeft hij de zaak van zijn ouders, Begrafenisonderneming Leon Kesteloot – Vermeylen, overgenomen en verder uitgebouwd tot een modern uitvaartcentrum. Dirk is medestichter en lid van BR’92 (Bulskamp Recreatief), oprichter van de Veurnse Sportraad en stichter, voorzitter van de stratenloop ‘Laat Mie Moar Lopen’ vzw.

MEER NATUUR EN SPORT VOOR IEDEREEN

-een gezond leefmilieu is essentieel: daarom staan natuur, biodiversiteit, duurzaamheid en afvalpreventie hoog op mijn agenda

-‘een gezonde geest in een gezond lichaam’: sporten moet een vaste gewoonte worden in het leven van elke Veurnaar. Ook voor senioren, voor mensen met een beperking en voor wie het niet breed heeft. Iedereen moet in eigen buurt kwaliteitsvol en betaalbaar kunnen sporten, een leven lang. Dat brengt mensen bovendien dichter bij elkaar.

Sedert  1 januari 2013 is hij gemeenteraadslid en sinds augustus 2014 is hij niet meer langer werkzaam in de uitvaartsector. Naast zijn sportieve ambities staat Dirk volledig ter beschikking van de Veurnse bevolking.