Stad Veurne is ook een bedrijf; NV-A Veurne vraagt zich af of dat bedrijf wel goed wordt bestuurd? Deel 2; Onderhoud, herstelling van wegen, voet- en fietspaden

Op 5 april 2024

In Veurne en deelgemeenten zijn veel wegen gemeentewegen. Het onderhoud en de herstelling van die wegen en de aanliggende fiets- of voetpaden is een verantwoordelijkheid van stad Veurne. Er zijn echter ook een aantal gewestwegen. Die vallen onder de bevoegdheid van het Vlaams Agentschap Wegen & Verkeer (AWV).

Wij horen dat er bij de Veurnaar veel klachten zijn over de toestand van sommige wegen en voetpaden.

Stelt u schade aan of een probleem met het wegdek, een voetpad of fietspad vast, dan kunt u dit melden. Dit kan een put zijn, losliggende tegels, een probleem met een riooldeksel, eender welke gevaarlijke situatie... Het stad zou de melding bekijken en nagaan of deTechnische dienst wegen het probleem zelf kan oplossen of het moet doorgegeven worden aan een bevoegde externe dienst. We vragen ons af of de dienst efficient kan werken en hoeveel meldingen er zijn met welk gevolg.

Meld een probleem voor de gemeentewegen aan stad via de meldingsfiche online.

Een melding maken | Stad Veurne

Andere wegen zoals;

N35 van Pervijze richting De Panne: 's Heerwillems, Brugse Steenweg, Pannestraat
N8: Ieperse Steenweg, Europalaan, Sint-Idesbaldusstraat
N8: Ieperstesteenweg -Zuidstraat van carpoolparking tot rotonde gerechtsgebouw
E40 + ventwegen naast de E40
N39 van Nieuwpoort richting Adinkerke: Nieuwpoortkeiweg, Duinkerkestraat
N330 van Avekapelle naar Oostduinkerke: Toekomstlaan
N390: Albert I-laan en zone rotonde bakkerijmuseum tot en met kruispunt Vaartstraat
Europalaan + ventweg naast Europalaan
Fiets en wandelpad naast E40 Steenkerke
Vaartstraat (tussen rotonde Nieuwpoortkeiweg tem containerpark)

Melding aan Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) via

https://wegenenverkeer.be/contact(dit is een externe link) of weblink sends email)gen.westvlaanderen.districtieper [at] mow.vlaanderen.be

Wanneer er geen gevolg wordt aan gegeven; het duurt lang of de toestand is onveilig kan je met ons contact opnemen en zullen we de vraag stellen op de gemeenteraad.  Zie contact van onze website.

Vergoeding voor schade door slechte staat van de weg of door wegenwerken
Wie slachtoffer is kan veel informatie vinden via de link

Vergoeding voor schade door slechte staat van de weg of door wegenwerken | Vlaanderen.be

Is een gemeenteweg of -straat de vermoedelijke oorzaak van de schade? Stuur de aanvraag dan naar de gemeente. Een stad / gemeente is daarvoor verzekerd. Maak wel een goed dossier op met foto's.