Dirk Kesteloot op plaats 13 op de N-VA lijst voor het Vlaams parlement

Op 16 maart 2024, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

In Veurne is het Vlaanderen boven op 9 juni! Met onze Dirk Kesteloot op plaats 13 op de N-VA lijst voor het Vlaams parlement. En ‘buurman’ Sander Loones uit Koksijde-Oostduinkerke op plaats 1.

We hadden een gesprek met lijsttrekker Loones.

Politiek staat er in 2024 veel op het spel?

Loones: “Absoluut. Op 9 juni zijn er de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. En op 13 oktober de gemeentelijke en provinciale verkiezingen. Met onze N-VA-ploeg gaan we steeds voor de sterkste kieslijsten. En dat is nodig want nog nooit is uw stem zo belangrijk geweest als vandaag. De keuze is ook nog nooit zo duidelijk geweest als vandaag. Kies je voor de N-VA, dan weet je waarvoor je kiest. Weg met de Vivaldi-regering De Croo. Want deze belastingregering is een echte ramp voor onze welvaart.”

Welke rol zal Dirk Kesteloot opnemen bij de Vlaamse en nationale verkiezingen?

Loones: “Brussel heeft echt nood aan minder show en aan meer West-Vlaanderen! En dat brengen wij met onze N-VA kandidaten: mensen die hard werken, die kiezen voor onze lokale ondernemers en lokale verenigingen, en die met gezond verstand willen besturen. Mensen zoals Dirk, die uw vertrouwen en uw stem waard zijn. En die tegelijk kunnen zorgen voor een rechtstreekse lijn tussen hun eigen stad en de regering in Brussel. Wanneer Dirk belt, wordt er opgenomen in Brussel. Zo kan hij de belangen van Veurne sterk verdedigen.”

Dirk zal ook bij de gemeenteraadsverkiezingen voluit gaan

Loones: “Daar word ik zo content van! We gaan niet alleen voor een nieuwe federale regering en een sterker bestuur in Vlaanderen, maar ook voor een nieuwe burgemeester en een nieuw bestuur in Veurne. Onder N-VA vlag in juni en met de lokale lijstnaam Team8630 in oktober bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dirk is precies wat Veurne nodig heeft. Altijd bereikbaar, hart op de juiste plaats, midden de Veurnaars.”

Wat kunnen we doen om te helpen?

Loones: “Stemmen natuurlijk. Deze verkiezingen worden enorm belangrijk. Dat voelt iedereen toch aan. De Belgische begroting trekt op niets. Uw welvaart staat echt op het spel. Maar u kan ook meer doen, lid worden van N-VA bijvoorbeeld. En natuurlijk onze Dirk steunen! Je vindt Dirk straks op geluksplaats 13 op de N-VA lijst voor de Vlaamse verkiezingen!”